dr Agnieszka Sobiegała
Jestem doktorem nauk społecznych, terapeutką systemową, praktykiem Somatic Experiencing, pedagogiem specjalnym i trenerką umiejętności psychospołecznych, a także wykładowcą i kierownikiem Zakładu Pedagogiki Katedry Nauk Społecznych i Humanistycznych Wydziału Nauk o Zdrowiu w Katowicach Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
Jestem autorką kilkudziesięciu artykułów naukowych i dydaktycznych na temat zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania rodziny afiliowanych przy Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Moja praca doktorska nosi temat: ” Obraz choroby w percepcji dzieci, ich rodziców i nauczycieli. Program psychoedukacyjny OWAT dla dzieci z zaburzeniami tikowymi i zespołem Tourette’a”, została napisana pod kierunkiem prof. UŚ dr hab. Urszuli Szuścik na Uniwersytecie Śląskim.
Od 20 lat prowadzę praktykę indywidualnej terapii dzieci oraz rodzin w ramach utworzonego przez siebie Centrum Psychoedukacji i Terapii „Quendi”, posiadam 7-letnie doświadczenie w pracy konsultanta w Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz 6-letnie doświadczenie jako wychowawca w świetlicach socjoterapeutycznych.
mgr Damian Sobiegała
Jestem pedagogiem wspierającym - ukończyłem studia pedagogiczne o specjalności opiekuńczo-wychowawczej (socjoterapia) oraz studia podyplomowe na kierunku EiRONI (Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną). Jestem również dyplomowanym trenerem pływania Polskiego Związku Pływania.
Swoje umiejętności trenerskie staram się łączyć z praktyką pedagogiczną i wykorzystuje je w pracy z dziećmi, młodzieżą, jak również z osobami dorosłymi. Łączę aktywność fizyczną z aktywnością intelektualną opierając się na starożytnym modelu człowieka kalokagatia (piękny i dobry). Uważam, że człowiek powinien być zarówno dobry, jak i piękny fizycznie, przy czym "piękno" ma nie tylko odnosić się do wyglądu zewnętrznego, ale również do harmonii ducha, umysłu i ciała.
Propozycja zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym:
- Zajęcia z rozwoju intelektualnego,
- zajęcia stymulujące rozwój językowy;
- terapia przez sztukę;
- nauka przez zabawę;
- trening umiejętności społecznych;
- zajęcia z komunikacji społecznej;
- zajęcia z zakresu empatii i rozumienia emocji.
Zajęcia sportowe dostosowane do możliwości dziecka:
- wprowadzenie do prostych gier sportowych, takich jak rzucanie piłką, bieganie na krótkie dystanse, pływanie, zabawy w wodzie, czy ćwiczenia na świeżym
powietrzu.
Taniec terapeutyczny:
- zajęcia taneczne, które łączą ruch z muzyką, co rozwija koordynację, równowagę i poczucie rytmu, a także sprawia dzieciom radość.
Propozycja zajęć rozwojowych, wspierających i wzmacniających dla dzieci mających problemy z niskim poczuciem własnej wartości, odrzuconymi przez
grupę rówieśniczą, dziećmi z trudnych rodzin, mającymi zaburzenia więzi, wynikających z negatywnych doświadczeń we wczesnym dzieciństwie, takich
jak:
- zaniedbanie emocjonalne, brak wystarczającej uwagi, czułości i reakcji na potrzeby dziecka,
- przemoc fizyczna, psychiczna lub emocjonalna;
- częste zmiany opiekunów, np. pobyt w różnych rodzinach zastępczych;
- separacja od rodziców, np. z powodu choroby, więzienia lub innych powodów.
Jako pedagog wspierający zajmuję się również pracą z rodzinami przeżywającymi trudności i kryzysy życiowe. Moim celem jest wsparcie rodzin w pokonywaniu problemów, wzmacnianie relacji między członkami rodziny oraz pomoc w odbudowaniu stabilności i harmonii w ich życiu codziennym. W ramach mojej pracy oferuję również indywidualne spotkania z rodzicami - rozmowy mające na celu zrozumienie źródeł kryzysu, omówienie trudności i poszukiwanie możliwych rozwiązań, które będą adekwatne do specyfiki danej rodziny.
Moim priorytetem jest budowanie relacji opartej na zaufaniu, zrozumieniu i wzajemnym szacunku. Wierzę, że każda rodzina, nawet w najtrudniejszych chwilach, ma w sobie siłę do pokonania przeciwności i odzyskania równowagi.
Kontakt: sobiegaladam@poczta.onet.pl